Sunday, 6 March 2011

Saman Oh Saman

Sejak dua minggu lepas, puluhan ribu rakyat Malaysia berpusu-pusu ke Balai Polis Trafik di seluruh negeri bagi memeriksa dan membayar saman trafik tertunggak.. pengumuman kerajaan untuk memberi diskaun sebanyak 50% dan kegagalan melangsaikan saman tertunggak ini akan memberi kesan untuk memperbaharui cukai jalan kereta secara tidak langsung telah membuka hati dan mata rakyat malaysia..

Saya pun nampaknya tidak terkecuali untuk memeriksa melalui perkhidmatan internet Myeg...


*
*
*

Jeng.. jeng.. jeng..

haahh... adaa jugak la... Selama 18 tahun pengalaman mempunyai lesen kelas D (B2 asyik gagal test JPJ ja).. inilah pertama kali saya disaman akibat membawa kereta melebihi had laju ditetapkan.. isk.. isk.. sedih la.. tambahan pulak kawasan had laju tu disekitar kampung di Alor Setar.. biasanya had laju 60 atau 90 km/j saja.. Nak buat camana... bayar je la kan.. hehe.. nasib-nasib..

4 comments:

hisasury said...

hehehh aku tak check pun sama ada saman aku ada atau tidak :) nantilah kot ... settle e-filing LHDN dulu, lepas tu baru fikir pasal saman nih :)

IMSYMO said...

check sam check... kang lepas 10hb kot2 takdak diskaun.. hehe..

syafiQakarim said...

haha wow..suda byr.?
ke nak tolong iqa byq kan.haha

IMSYMO said...

tq iqa.. dah setel bayar dah via myeg.. :)